Hej! Ett sätt är ju att göra ett program som läser av mappstrukturen på servern och sparar i en fil eller databas som du sedan kan flytta över till webservern.Spegla mappstruktur
Jag skulle behöva lite vägledning.
Jag är på gång att skapa en hemsida där man skall få upp en mappstruktur från en extern filserver, man skall enbart kunna se strukturen och plocka ut sökvägen till de olika mapparna som visas.
Meningen är att man genom denna hemsida skall kunna göra beställningar av behörighet till kataloger. Jag vill att man ska kunna markera den mappen man vill ha behörighet till och att denna sökvägen skall skickas med så admin får den utan en massa fel och annat som det ofta blir då användaren skriver in sökvägen till mappen själv.
Man skall med andra ord inte komma åt någonting genom hemsidan, det ska enbart vara en spegling av mappstrukturen på filservern.
Hur löser man detta på smidigaste sätt? Går det att exportera strukturen automatiskt till en databas? Om det skapas nya/tas bort mappar så skall man kunna uppdatera snabbt och lätt.
Tacksam för hjälp //FredrikSv: Spegla mappstruktur
/Johan