Hej ! Om du sätter trusted connection=true kommer den försöka göra en nt-inloggning på sql-servern. Alltså använda den användare som du för tillfället är inloggad med på din dator. tack, Allt kan ha med installationen att göra :) tack jag fick den funka,problem med Trasted_Connection
jag är nybörjare och använder VS 2003 med SQL 2000.
Jag kan kontakta mina databasr bara om min Connection_String innehåller "Trusted_Connection=True",
Jag kan inte skapa en databas connection i VS om jag inte bockar User Windows NT integrated Security.
jag kan kontakta med användare namn och lösenord,
är det något som måste man säga till när man installerar SQL 2000?
hur löser man problemet?Sv: problem med Trasted_Connection
Om du istället skickar med namn och lösenord så måste den databasanvändaren som du anger finnas (med tillräcklig access) på den databas som du vill göra något med.
Ett av alternativen måste användas.
mvh
PeterSv:problem med Trasted_Connection
men om användare finns och har tillräckligt rättigheter att accessa databasen men man får break, system error, vad betyder den?
den har ingenting att göra med sql installation ???Sv: problem med Trasted_Connection
Vad är det exakta felmeddelandet som du får när du försöker koppla dig mot databasen? Får du några fel i event-loggen? Är servicarna startade?
Mvh
PeterSv:problem med Trasted_Connection
jag gick någonstnas i serverns property och bockade sql och windows under authentications,
det var bara windows som var bockad innan.
tack för ert svar.