Jag är fotograf och sitter på egen server där jag laddar upp högupplösta bilder åt klienter vecka efter vecka. Idagsläget måste jag ladda upp bilder en efter en. Tar flera timmar då 3-400 bilder skall upp . Hur gör man för att få det fungera med multiupload, så man kan arbeta med annat under tiden ??? Idag laddas bilderna upp en efter en, och varje bild får ett unikt ID. En klient loggar in med sina inloggningsuppgifter. Han väljer ur vilket galleri han önskar bilder, klicka på en bild och under den bilden finns det en "ladda ner". När han laddat ner bilden, får jag ett meddelande om att han laddat ner just den bilden. Därför måste en lösning finnas för varje enskild bild. Sedan måste olika bilder kunna laddas upp till olika gallerier. Finns det ngn lösning, gör inget om det kostar lite grann dock inte alltför mkt . Det beror ju på vad du menar med att du sitter på en egen server. Om du har en egen dator som står där du har tillgång till den så är det ju bara att lägga in grejerna på den. Annars så är det i princip så att du bör kunna använda ftp för att lägga in själva bilderna. Hmm, fungerar nog inte så lätt ! Naturligtvis är det inte att *bara* ladda upp dem. Du måste även ha modifikationer på serversidan, som regelbundet, eller när du säger till den, skapar lite nya bilder, gör de tillgängliga, och eventuellt säger till dig att gå in och fylla i beskrivning.ASP MulTIUPLOAD Lösning ???
MVH // Magnus
magnus@racefoto.comSv: ASP MulTIUPLOAD Lösning ???
Då får du enkelt in bilderna.
Sen säger du till någon funktion att uppdatera databasen. De nyinlagda bilderna får sen letas upp, och du får fylla i en beskrivning etc. för dem.Sv:ASP MulTIUPLOAD Lösning ???
Bilderna måste ju tankas upp till servern eftersom på vägen skalas bilden till en tumnagel och en visningsbild ..
Finns det ngn lösning där man kan ftp:a upp bilderna för att sedan visas på webben ?Sv: ASP MulTIUPLOAD Lösning ???