Jag håller på med ett program där stora talserier används, nu undrar jag hur jag bästa ska lagra dem för att sedan plocka in dem i programmet. Jag har inte hållit på med databaser så mycket tidigare! Det beror ju helt på vilket sätt du använder talserierna på, om du använder delar av talserien så kanske en tabell kan vara en ide, en annan ide är att lagra de i en XML-fil och öppna den med ett Recordset i VB, en tredje ide är att använda fördefinierade arrays inuti koden. Tack för svaren. XML låter spännande, har du tips på hur man kommer igång? Några kurser? > ....en annan ide är att lagra de i en XML-fil och öppna den med ett Recordset i VB.... Hur stora talserier?? Det värsta är att jag inte vet hur stora talserierna kommer bli, för du blir bara större och större ;-)Stora datatabeller!
Så nu vill jag ha tips på vad som blir lättast och snabbast att använda?
Ale ThoorSv: Stora datatabeller!
Som du ser finns det en del ideér om hur du kan lösa det smidigast och mitt förslag på en gyllene medelväg skulle nog vara XML om du inte redan har en databaslösning i applikationen du skriver..Sv: Stora datatabeller!
Ale ThoorSv: Stora datatabeller!
Eller kanske öppna den med i en DOM eller med Sax?Sv: Stora datatabeller!
Om du använder Squeal Server så kan du köra med en BIGINT.
Annars skulle jag lagrat dem som varchar.Sv: Stora datatabeller!
Men hur gör man med alla grejjer då? XML, BIGINT etc.
Jag vet inte vad något är, så jag vill gärna ha tips på info eller kurser!
Ale Thoor