Jag ska köra ett loadtest på min kunds skarpa webshop Brukar man köra load test på en skarp server? Är det inte så att man har en kopia av produktions servern som man normalt kör load test på. På så sätt uppstår inte den problematik du beskriver. Jo, jag har kört den på min testmaskin först självklart. men nu är det så att det är webhotellet jag vill testa inte själva applikationen... testet kördes på natten, skulle ju kunnat ändrat connection strängen till en annan mysql server iof, men då ligger inte längre mysql servern på samma webhotell som själva sidan och då blir inte längre testet lika rätt.... Ingen bra lösning men ett alternativ: nope, blir som sagt inge bra då då kopian inte kommer lika lokalt inom webhotellet, men jag har iaf redan kört tresstestet och allt gick bra... ;)Ändra counten på primarykey (mysql)
Problemet är att kunden inte vill få luckor i sina orderid, kan man på nått sätt ändra primärnyckeln orderId manuellt?Sv: Ändra counten på primarykey (mysql)
Samt att att produktions servern då inte blir ottilgänglig under testet?Sv:Ändra counten på primarykey (mysql)
Sv: Ändra counten på primarykey (mysql)
Kan du kopiera databasen och istället koppla upp applikationen mot kopian?
Du utgår du från den skarpa databasen men kan gå tillbaks.
Problemet är att du sätter den skarpa applikationen ur spel. Förutsätter att du bara har en anslutnings sträng och kan uppdatera den.
Mycket kan gå fel. Glömmer t.ex. att mappa om vid test eller efter test. Sv:Ändra counten på primarykey (mysql)
Förutom att sidan är grymt seg så min kund ska byta webhotell...