Läste någonstans om en mini ver av sql server som man fritt kunde ladda ner. Det vet jag inte någonting om, men jag vet att det finns en demo version som fungerar 180 dagar. Den finns på Microsofts hemsida. Varför inte använda MySql... På Office 2000-skivan (om du har tillgång till en sådan) hittar du MSDE som är en nedbantad men full skalbar version till SQL Server. MSDE (SQL Server Desktop Engine) är som sagt en nedbantad version av SQL Server. Med nedbantad menas att den inte fungerar särskilt bra med många samtidiga kopplingar (tror det är typ 5-10), att den inte innehåller ett flertal features för scale-up/scale-out som finns i vanliga SQL Server (vissa iofs endast i Enterprise Edition) samt att den inte innehåller några verktyg för att administrera den, utan är endast en 'motor'. Den är alltså tänkt att användas, precis som namnet säger, till skrivbordsapplikationer (dvs en- eller fåanvändarapplikationer) som kräver en databas i botten. Om jag inte har helt fel för mig kan man även köra den som motor till Access 2000 databaser istället för att använda Jet.SQL server
Är det någon som vet något om detta och i så fall adressen till sidan.Sv: SQL server
/DanneSv: SQL server
Det är ett gratis program som Jag själv använder
och det finns även grafiska verktyg till att skapa
databaser och tabeller osv...
View kommer nog i en senare versionSv: SQL server
Sv: SQL server
Det finns egentligen bara en version av MSDE (den som kom samtidigt som SQL Server 2000), plus ett antal service packs, om man bortser från den som kom med SQL Server 7. Alla 'versioner' (Office-version, VS6-version etc) är egentligen bara frågan om hur man får lov att använda och distribuera den. Läs mer på http://www.microsoft.com/sql/techinfo/development/2000/MSDE2000.asp