Hej ! ingen lösning på sql probelemt.. Men varför vill du hämta det därifrån ?? det är snabbare och du slipper roundtrips om du plocakr upp det i kod i stället .. Tack för ditt tips ! hmm, jo du har rätt ... är lite insnöad på resukatat filer från tredjepart just nu ... Så här kan du skriva för att få med millisekunder: Tackar ! Då föreslår jag att du skriver en lagrad procedur där du i förväg kan deklarera vad som skall returneras och på det sättet förhoppningsvis få med dig detta tillbaks. ? Vet du vad som styr om en datetime column i en tabell även skall lagra millisekunder ? Det finns ingen datatyp i SQL Server som kan spara ett datum med en noggranhet på en millisekund. DateTime sparar datum med en noggranhet av 3.33 millisekunder (1/300-dels sekund). ? Vet du vad som styr om en datetime column i en tabell även skall lagra millisekunder eller med en noggranhet av 3.33 millisekunder (1/300-dels sekund) över huvud taget ? Hur lägger du in datan? Har du testat att lägga in och läsa datan direkt i SQL Server, eller gör du det genom ADO? Det är kanske där problemet ligger? Fel av mig beträffande att ADO - Sql Server getdate() millisekunder
Undar över följande.
Försöker hämta Sql Server's kompletta datum, tid in till min app mha
Set rs = cn.Execute ("Select getdate()", lRecordsAffected, adCmdText)
Då skapas rs med .Fields(0) som är av typ adDBTimeStamp med
.Value "YYYY-MM-DD HH:MM:SS" , jag saknar millisekunderna.
Testade att köra "Select getdate()" i Sql Server Query Analyzer som även returnerade millisekunderna som nnn
("YYYY-MM-DD HH:MM:SS.nnn")
? Vart tar millisekunderna vägen i min app ?
? Någon som känner till en lösning ?
Tacksam för svar
/GöranSv: ADO - Sql Server getdate() millisekunder
dNu = Format(now, "yyyy-mm-dd hh:mm:ss.ddd")Sv: ADO - Sql Server getdate() millisekunder
Testat detta, dekl dNu som Date.
dNu = Format(now, "yyyy-mm-dd hh:mm:ss.ddd")
Detta gav: Rutime error 13 Type missmatch
Om jag istället dekl dNu som Variant så får jag följande resultat i dNu
"2000-11-30 12:57:23.to"
? är inte .ddd day (.to = torsdag) ?
? Känner du till om det finns det någon formatteringssträng för att utvinna millisekunder ?
kolla i msdn efter formaterings tecken .. borde funka .. Sv: ADO - Sql Server getdate() millisekunder
<b>Select current_timestamp</b>
/PelleSv: ADO - Sql Server getdate() millisekunder
Testade detta men det ger samma resultat som getdate(), dvs jag saknar millisekunderna.
Läste i "Sql Server Books Online" att:
CURRENT_TIMESTAMP is equivalent to GETDATE()
vilket verkar stämma.
? Vad göra ?
Om du körde denna sats i SQL-fönstret så ser du att den visar millisekunder - vilket skulle kunna tyda på att ADO hittar på något också..
/PelleSv: ADO - Sql Server getdate() millisekunder
I mitt fall har jag en culumn i aktuell tabell med data type datetime som jag använder för att lagrar sista modifieringstillfället av aktuell post mha en getdate(), det verkar dock som alla poster lagras med .000 i millisekunder i denna datetime-column.
? Är det någon inställning i Sql Server som styr detta ?Sv: ADO - Sql Server getdate() millisekunder
Sv: ADO - Sql Server getdate() millisekunder
I mitt fall får jag alltid 000 i millisekunder !Sv: ADO - Sql Server getdate() millisekunder
Sv: ADO - Sql Server getdate() millisekunder
"I mitt fall har jag en culumn i aktuell tabell med data type datetime som jag använder för att lagrar sista modifieringstillfället av aktuell post mha en getdate(), det verkar dock som alla poster lagras med .000 i millisekunder i denna datetime-column."
Detta var ljug eftsom jag glömt kvar en instr i min app som tilldelade berörd column med VB's "Now", efter detta verkar det funka, sista siffran i millisekunder verkar alltid bli 0,3 eller 7.
/Göran