Plötsligt en dag fungerade inga anslutningar till adodb plötsligt... Felet brukar bero på att man raderat dll:erna utan att först avregistrera dem. jag antar att det är "\Program Files\common files\system\ado\msado15.dll" som är dll-en det handlar om, men det hjälper ingenting om jag avregistrerar/registrerar den. Jag testade även att installera om hela iis, men utan att det blev bättre för det...kan inte ansluta till adodb
om jag genom asp har ett formulär där text ska sparas i en databas och använder mig av adodb för att ansluta, så går det helt plötsligt inte längre, utan jag får svaret:
"Server object error 'ASP 0177 : 8007007e'
Server.CreateObject Failed
/com/add.asp, line 6
8007007e"
Line 6 är den här:set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Samma sak gäller om jag vill läsa ur databasen:
"Server object error 'ASP 0177 : 8007007e'
Server.CreateObject Failed
/com/lyssna/left.asp, line 15
8007007e"Set adoCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Nåt verkar har hänt med ADODB... Finns det något sätt att lägga in det igen? Jag kör Windows server 2003 och använder IIS 6, då förstås.
Eller så kanske det finns några bra alternativ till ADODB? Jag fick varningen att det brukar bara ställa till problem en gång i tiden. Men jag vet inte hur jag ska gå till väga på annat vis...
/Jonte
Sv: kan inte ansluta till adodb
Om du har kontroll över servern kan du försöka installera ADO igen, om inte så bör du kolla med admin om något gjorts.
/johan/Sv:kan inte ansluta till adodb
Dessutom hämtade jag hem mdac från microsoft och installerade det, för att se om det hjälpte, men icke sa nicke...
suck...