Hej på er! Du får exportera databasen som en SQL-fil och sedan importera den. Möjligen kan vissa modifieringar behöva göras mellan MS SQL SE och MySQL. MySQL Migration Toolkit är ett bra verktyg för detta: Tackar för all hjälp! Jag har inte använt SQL Express direkt från VS så jag vet inte exakt, men gissar att den använder Windowsinloggning. Testa med ditt användarnamn och lösenord för Windows. Ja, den använder windowsinloggning, men om jag inte har något anvnamn eller lösenord..? Eller var ser jag i så fall det? Finns det nåt enkelt sätt att exportera databasen till en .sql-fil? Kolla om det inte är något lokalt problem i brandväggen - stäng av den tillfälligt och se om det fungerar. Oracle Express är en sådan produkt som inte klarar av brandväggar vid installationen i alla fall, sen kan man slå på den - urkasst.. Har provat det men ger ingen effekt...har en känsla av at det är någon inställning i sql server krånglar till det hela...alternativt att mitt trådlösa nätverk på något sätt är inblandat. Exportera sql server express-databas till mySQL
Jag vill nu skicka upp min databas som jag har byggt i visual studio .NET 2005 med sql server express till det webbhotell som jag har. Där har jag tillgång till en MySQL-databas. Har på ren chansing provat att importera mdf-filen men det ger inget resultat.
Är det omöjligt att lösa detta? Måste jag skaffa ett annat webbhotell?Sv: Exportera sql server express-databas till mySQL
Sv: Exportera sql server express-databas till mySQL
http://www.mysql.com/products/tools/migration-toolkit/
/JohanSv:Exportera sql server express-databas till mySQL
Men hur gör jag för att ansluta till min sql server express-databas från Migration Toolkit?
Databasen är skapad i visual studio 2005 och där anger man ju inget anvnamn eller lösenord.
Jag har fyllt i localhost men det är väl i princip allt :)Sv: Exportera sql server express-databas till mySQL
/JohanSv:Exportera sql server express-databas till mySQL
Jag verkar inte komma åt min databas genom migration tool kit. Får connection refused när jag försöker.
Har provat med ett liknande program osm heter MSSQL2MySQL och där kan man välja "windows authentication". Har kollat runt lite i inställningarna för SQL server och hittat portarna som ska vara öppna. 1433 är det inställt vilket verkar vara standard i de båda migrationsprogrammen. Men när jag ändrar till 1060, som är en annan port som är öppen kommer jag åt standard-databaser i sql server; Master, Model och TempDB. Om jag nu kommer åt dem, varför kommer jag inte åt min DB?
Någon som har en lösning på det problemet eller ett alternativt sätt att exportera?Sv:Exportera sql server express-databas till mySQL
Tack ändå!
Men det måste väl på något sätt gå att göra en sql-dump från visual studio 2005? Express är ju integrerat så man tycker ju att det borde finnas. Vet att det ska finnas en "Wizard" för att importera och exportera men det är väl antagligen endast i SQL server 2005 "fullversionen"?