Skall utveckla en ny desktop applikation som arbetar emot en databas & sen skall databaserna synkroniseras med varan, så två databaser har samma data. Din namne rekommenderar MySQL eftersom den inte bara är gratis utan även fri. Det skall dock observeras att du får använda MySQL under GPL endast om du distribuerar din applikation under GPL. Vill du inte göra det, kan/måste du köpa en kommersiell licens. Vilka licensregler som gäller för SQL Express har jag tyvärr inte koll på. Vilken miljö ska du utveckla applikationen för? Tack namne, Johan & Nicklas. Enligt https://shop.mysql.com/ kostar MySQL Enterprise Basic €495 per server och år. Då ingår support och MySQL Network Monitoring and Advisory Service (övervakningsprogram). Tack för infon! Det lilla jag har sett av synkroniseringen i MySQL verkar vara envängssynkronisering. Alltså, du kan bara göra ändringar i den ena databasen och det skickas sedan över till den andra. Men det kan ha ändrat sig, det var säkert ett år sedan jag kollade på detta sist.MySQL eller SQL Express???
Vilken av dessa gratis databaser är att föredra?Sv: MySQL eller SQL Express???
Sv: MySQL eller SQL Express???
Hur många installationer ska göras?
Hur ska synkroniseringen gå till? Har du tänkt utveckla en egen eller använda något färdigt?
Hur mycket data handlar det om?
Måste det vara MySQL eller SQL Server Express?
/JohanSv:MySQL eller SQL Express???
Vad kan en kommersiell licens kosta?
Finns det bra synkroniserings stöd så köper jag det.
MySQL har ju mycket bra gratisprogram.
Antal databaser: blir 3 st till en början & kan sluta på 100, 100 datorer med en db på varje.
Miljö: WinXP pro.
Data: en tabell med 9 kolumner & 1000 rader.
Hälst en gratis databas som är enkel att använda & gjärna ett färdigt synkroniserings stöd, annars får jag bygga ett eget synk verktyg.
???Sv: MySQL eller SQL Express???
Men Enterprise Basic är nog inte vad du är ute efter. Det du skall ha är en ISV-licens. Då anpassas licensen och priset efter dina behov. Du får kontakta MySQL för att få en offert: http://www.mysql.com/oem/Sv:MySQL eller SQL Express???
Får väll ringa dom om jag inte hittar något billigare allternativ.Sv: MySQL eller SQL Express???
Vilket språk ska du utveckla applikationen i?
/Johan