Hej! Skriv ett program som gör detta åt dej. Du kan implementera vilka villkor du vill (datumstämpel t.ex.) för vad som ska synkroniseras. Det är möjligt att det finns program som kan lösa detta, men jag känner tyvärr inte till det. Ok, tack för svaret.Synka databaser!
Någon som har något bra förslag på hur man enkelt kan synka två databaser med varann.
Databaserna är SQL express och MySQL 5, och tanken är att MySQL-databasen ska uppdateras med data från SQL-databasen antingen per automatik en gång per dygn, eller eventuellt att det sker manuellt.
Finns det möjlighet att kolla av fält(datum) i SQL-databasen innan uppdatering för att se om datat har uppdaterats, så vore det också bra.Sv: Synka databaser!
/JohanSv:Synka databaser!
Jag skulle behöva ha en synk mellan en shop och ett ekonomisystem. Finns det någon som är händig på detta och skulle kunna tänkas offerera ett sådan jobb, eller hjälpa mig med detta, maila mig gärna på mikaeljokela@hotmail.com för mer information.
Det handlar alltså om MsSQL och MySQL och man bör väl kunna använda sig av vilket scriptspråk som helst. (Shoppen är byggd i Php)