Har satt en upp Oracle 8i databas. Oracle har en egen ODBC för Oracle, enklast att använda den som går via Net8. Nu använder jag mig av en "dynamisk" connection-sträng Det finns ett universellt svar på din fråga: Testa! Eftersom det finns flera sätt att göra det på (vilka Pelle mycket snyggt redovisar på sin sida) så är det svårt att säga att man ska göra på ett visst sätt. Vissa situationer och faktorer kan göra att något av dem fungerar bättre just i ditt fall. Rent spontant skulle jag dock säga en av OLE DB providerna, enligt de som jobbar mycket med det är det dessutom MS provider för Oracle som presterar bäst.Koppla sig mot en Oracle databas
Skall köra asp applikationer mot den. Jag kör mot vanliga access databaser och en odbc koppling idag, men vilket är den effektivaste sättet att koppla sig mot Oracle'n???
Kommer att köra IIS 5.0 och den ligger inte på samma server som databasen gör....Sv: Koppla sig mot en Oracle databas
/PelleSv: Koppla sig mot en Oracle databas
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & _
Server.MapPath("databas.mdb")
Finns det något lätt sätt att få något liknande att fungera med Oracle också??
Tittade lite på din sida om olika connectionsträngar och där står det "ConnectString=OracleServer.world".. skall man ersätta OracleServer.world med DNS-namnet för servern????
Sedan så står det lite längre ned om "OLE DB för Oracle:" är detta ett bättre sätt att använda sig av???Sv: Koppla sig mot en Oracle databas