Hej Skulle det inte gå att göra det här med en join istället? SELECT Id, PostalCode FROM Chris, du ska inte bara få poäng, du ska få guldstjärna! Jag måste fräscha upp mina joins. Tusen tack! <b>hur ger man poäng?</b> Tackar och bugar. Bär min guldstjärna med stolthet...=)Knepig Sql - Subquery returned more than one value
Jag vill välja ut alla poster i en tabell där postnumret kan finnas i ett av flera spann i en annan tabell. Tex så här:
Select Count(*) from tblEtt where PostalCode between (Select P1 from tbl2 where AnnatID = 1) and (select P2 from tbl2 where AnnatID = 1)
Det går ju inte så bra - Subquery returned more than one value
tbl2 ser ut typ:
PostalCodeID AnnatID P1 P2
1 2 10000 19999
2 2 30000 39999
Nån som vet hur man ska ställa frågan?
MVH
KattaSv: Knepig Sql - Subquery returned more than one value
Hängde inte riktigt med på tabellerna, men typ:
select count(*) from tblEtt inner join tbl2 on tblEtt.PostalCode >= tbl2.P1 and tblEtt.PostalCode <= tbl2.P2 and AnnatID=1
Eller nått liknande. Dvs en join med flera parametrar som skall stämma...
Kanske helt fel...men jag kan väl få pluspoäng för försöket...=)Sv:Knepig Sql - Subquery returned more than one value
(SELECT t1.Id, t1.PostalCode, t2.p1, t2.p2 FROM
t1 JOIN t2 ON ...)
WHERE PostalCode > p1 AND PostalCode < p2
Bör funka, med reservation för småfel.Sv:Knepig Sql - Subquery returned more than one value
Hmm...hur ger man poäng?
Du ska också få poäng för att du svarade Niklas om jag bara fattar hur man gör....Sv: Knepig Sql - Subquery returned more than one value
Det finns inget sådant system här, men jag tror "grabbarna" blir glada av ditt tack :)
/JohanSv: Knepig Sql - Subquery returned more than one value
Kul att kunna hjälpa till!