Hej! Hej! Jag har försökt lägga till det i min web.config men jag får det inte att fungera. När jag lagt till det går det inte att logga in på sidan ens :s Applikationsnamnet kan vara vad som helst...problem att koppla till aspnetdb
Jag har problem att lägga till användare på min sajt. I applikationen på min dator fungerar allt som det ska men när jag laddar upp databas och aspx-sidor till mitt webbhotell går det inte längre att hantera användare. Det verkar som att det inte går att skriva till just aspnetdb. Inloggning fungerar dock så kopplingen verkar ju stämma!? Vad kan det bero på??
Snälla hjälp mig, jag har testat och testat men jag blir inte klok på det...
(MS SQL server och VS 2005 är vad jag använder)
AnnelieSv: problem att koppla till aspnetdb
Det beror troligen på att din applikation inte vet vad den heter...
I web.config är det lämpligt att skriva in ApplicationName, så databas
och applikation kan samsas om ett namn, man kan nämligen ha fler applikationer i en databas.
Exempel:
<membership>
<providers>
<clear/>
<add name="AspNetSqlMembershipProvider"
type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider, System.Web, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"
connectionStringName="LocalSqlServer"
enablePasswordRetrieval="false"
enablePasswordReset="true"
requiresQuestionAndAnswer="true"
requiresUniqueEmail="false"
passwordFormat="Hashed"
maxInvalidPasswordAttempts="5"
minRequiredPasswordLength="7"
minRequiredNonalphanumericCharacters="1"
passwordAttemptWindow="10"
passwordStrengthRegularExpression=""
applicationName="/"
<!-- ********** Här sätter du ditt appnamn! -->
/>
</providers>
</membership>
Sv:problem att koppla till aspnetdb
Vad är det för applikationsnamn jag ska ange? Är det något särskilt eller ska jag bara sätta ett namn?
Tack för hjälpen. Hoppas att du har fler ess i rockärmen :)
Jag har förresten kommit fram till att det går att lägga till användare. Det är tydligen när jag ska tilldela de en roll som det uppstår något fel..Sv: problem att koppla till aspnetdb
Hur sätter du roller? Har du skapat rollerna först?
Gärna lite kod...
/micke