tjena jag har problem med att göra en update. jag har provat min sql med win sql så funkar den men sen när jag har den i min application så får jag felmeddelande Syntaxfel i UPDATE-uttryck. nån som vet va som kan vara galet? VB och access databas Vad får du för felmeddelande? Vad är det för databas? Är det en access-databas är det troligaste att du inte delat ut skriv-rättigheter till användarkontot aspnet på din databas. Det ser man tex om man kan lista poster, men inte skapa dom. yes det är en access databas. jag kör min application genom VS bara om de är till nån hjälp? jag lägger till en user utan problem Skriv ut din databasfråga (inte källkoden i vb!), titta sedan på den och se om du hittar något fel, annars kan du skicka hit den så ska vi titta lite :P de va att password va reserverat ord så de gick när jag gjorde [password]. lärde jag mig nått nytt. update problem
Dim sql As String = "UPDATE Users SET fName = '" & u.FName & "', lName = '" & u.LName & "'
, eMail = '" & u.EMail & "', roleID = " & u.role.RoleID & ", password = '" & u.Password & "',
info = '" & u.Info & "', activeUser = " & u.Active & " WHERE userID = " & u.UserID & ";"
DataAccess.ExecuteNonQuery(sql)Sv: update problem
Sv:update problem
"Syntaxfel i UPDATE-uttryck." är meddelandet jag får fram..Sv: update problem
(Dvs: skriv ut vad variabeln sql innehåller)Sv:update problem
tack för era svar