hej Anledningen till att du får alla rader är ju för att villkoret är where MCul = MCul dvs alla rader där kolumnen MCul är lika med sig själv. Tack för det, Är du helt säker på att variabeln finns i sessionen? Om den inte finns lär du få samma exception.SessionParameter i Select fråga
Jag håller på hämta data från sql 2005 express, filter parametern är en session parameter men har inte fått den funka, hämtar alla poster och ingen filtrering.
min kod:
asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:MyDBConnStr %>"
SelectCommand="SELECT Id, CreatedDate, title, Body, MyCul from T1 where MCul = @MyCul">
<SelectParameters>
<asp:SessionParameter Name="MyCul" SessionField="MyCul" Type="String" />
</SelectParameters>
om i frågan skriver jag ...where MCul = @MyCul...
då får jag felet Object reference not set to an instance of an object i codebehind:en där som gör
(TextBox)(FormView1.FindControl("titleTextBox")
som har ingenting att göra med session parameter.
om i frågan skriver jag ...where MCul = MyCul... (utan @)
då får jag inget fel men den hämtar alla poster och filtreringen funkar inte.
Tackar och uppskattar all hjälp.Sv: SessionParameter i Select fråga
(TextBox)(FormView1.FindControl("titleTextBox") att du får ett exception där är på grund av att en control som heter "titleTextBox" inte kan hittas och FindControl() returnerar då null (och null kan inte cast'as explicit till TextBox).Sv:SessionParameter i Select fråga
om controllen "titleTextBox" inte finns, varför får man inte exception när jag tar bort sessionParametern eller när jag skriver MyCul = MyCu?
controllen finns faktiskt och FindControl(..) metoden fungerar när sessionParametern tas bort.
det måste vara något annant som händer när jag använder parametern.
tack igenSv: SessionParameter i Select fråga