Jag har en databas i Access 2000 som har följande fält i tabellen Medlemmar Du får skriva något testprogram så du ser att du verkligen har poster i ditt recordset. Att bara du kan läsa dessa och ingen annan verkar riktigt skumt..Publicera databassidor på Internet
Efternamn, Förnamn, Adress, Tfn epost, Intresseområden, Uppdrag, Vill_göra.
En del av dessa fält har jag placerade på ett formulär/listbox .
Jag kan då genom att klicka mig fram post för post se namn, intresseområden, Vill_göra för varje medlem.
Jag vill göra en databasåtkomstsida så att alla medlemmar ska kunna läsa dessa poster.
Jag vill placera denna tabell (Medlemmar) och tillhörande sida på en hemsida på en webbserver som finns på annan ort och som kan nås via Internet.
Jag kan klicka och se varje post när jag sitter vid min dator men de andra medlemmarna ser inte texten i textrutorna utan bara fältnamnen (i bästa fall).
Vad gör jag för fel och hur skall jag göra för att det skall fungera? Tacksam för hjälp.
LeonNSv: Publicera databassidor på Internet
Det finns inga förutsättning som är speciella för dig då till skillnad mot de andra användarna. IIS:en gör ju så att alla är GUEST när dom kommer till en webbserver..
/Pelle