Hej! Det är förmodligen adOpenStatic, adLockOptimistic som spökar. Har du definierat dem, annars skickar du ju in 0 till båda parametrarna. Tackar.Databasproblem
Jag får ett error på dessa rader:
<% Show3 = "SELECT * FROM Tabell ORDER BY [ID] DESC"
RecSet3.Open Show3, Databas3, adOpenStatic, adLockOptimistic %>
Error msg:
ADODB.Recordset error '800a0bb9'
Arguments are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another.
Känns som om jag gör ngt nybörjarfel.
Jag har testat "Allt", börjar tro att det beror på att jag använt databasfilen innan(på startsidan), men där har jag ju stängt Recset oc Databas ordentligt..
Tack på förhand.
Här är hela koden:
<%
Set Databas3 = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Databas3.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & Server.MapPath("klaswebdb.mdb")
Set RecSet3 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
%>
<%Set RecSet3= Server.CreateObject("ADODB.Recordset") %>
<%Show3 = "SELECT * FROM Tabell ORDER BY [ID] DESC"
RecSet3.Open Show3, Databas3, adOpenStatic, adLockOptimistic %>
<%
Dim Slinga
For Slinga = 1 To 10
%>
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td width="130"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><% =RecSet3("Rubrik")%></td>
<td width="60"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><% =RecSet3("Kategori")%></td>
<td width="50"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><% =RecSet3("Namn")%></td>
<td width="50"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><% =RecSet3("Datum")%></td>
</tr>
</table>
<%
RecSet3.MoveNext
%>
<% Next %>
<%
RecSet3.Close
Databas3.Close
%>Sv: Databasproblem
Här är ett utförligare svar:
http://www.aspfaqs.com/aspfaqs/ShowFAQ.asp?FAQID=160
/johan/Sv: Databasproblem
Jag lade till
<% Response.Buffer = True %>
<!-- #include file="adovbs.inc" -->
Och nu fungerar det, verkar som man ska ha för vana att skriva så på alla sidor där man öppnar databaser.
Mvh Klas