"Du får konvertera databasen till nuvarande version av Access. Titta på Verktyg i menyn. I din connectionstring, tex: Jag blir så vilsen. Vill kontroll ska jag använda för att "kommunikera" med databasen? Duger inte data1? Om om jag nu vill använda data1 hur löser jag då provider problemet? Om du högerklickar på din datakontroll och tittar på dess egenskaper så ser du en connectionsträng där. Det är denna du kan ändra. Så att connectsträngen är alltså data1.connect? Nu har du lite otur, Jet 4.0 finns som ett speciellt paket att ladda ner. Kolla på www.microsoft.com/data och se om du finner den där - maila gärna adressen om du finner den. En kurs för mig? Jag vet inte vad jag ska säga...Tack!(det kom från hjärtat)Provider i Acces eller Vb?
Du får ange Microsoft.Jet4.0 som provider istället för 3.51. "
Var anger jag provider?
/Cyth Sv: Provider i Acces eller Vb?
With adocon
.Provider = "Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
.CursorLocation = pintCursorLocation
.Open strDataBase
End WithSv: Provider i Acces eller Vb?
/CythSv: Provider i Acces eller Vb?
Jag förstår att du blir lite förvirrad. ASP och VB kan användas på samma sätt men i VB använder du datakontrollen. Alternativet är att skriva koden utan att använda sig av datakontrollen över huvud taget. Dock krävs då att du sätter en referens till Microsoft ActiveX Object Library i VB's meny.
/PelleSv: Provider i Acces eller Vb?
Men när jag ändrar den till "Microsoft.Jet.OLEDB.4.0" Så får jag meddelandet "Couldn't find installable ISAM."
Följande kod kan jag ju inte använda tillsammans data1 för dessa egenskaper finns inte för data1:
With adocon
.Provider = "Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
.CursorLocation = pintCursorLocation
.Open strDataBase
End With
Tack för all hjälp föressten.
/CythSv: Provider i Acces eller Vb?
Ps. har skrivit en kurs för att försöka hjälpa dig på traven.
/PelleSv: Provider i Acces eller Vb?
Snacka om att man kan få hjälp på det forumet!
mvh Cyth