Jag har ett problem med min MySQL-databas. Det är så att jag har en dator med två nätverkskort. Ett nätverkskort för internet vars IP-adress fås av en DHCP-server hos min ISP. Sen har jag ett kort för mitt lokala nätverk med fast IP-adress 192.168.0.1. Och nu är problemet att när jag startar upp MySQL så knyter den IP-adressen från DHCP-servern till sig vilket innebär att all trafik från mitt lokala nätverk mot databasen måste flyta genom brandväggen. Jag har provat att ändra i My.ini "bind-address=192.168.0.1" men då förblir rödljuset rött och databasen startas ej. Dessutom så är jag orolig för databasen då den befinner sig på fel sida om brandväggen. Operativsystemet är W2KPro. Jag har provat att avaktivera intenet-kortet och startat om datorn och då knyter MySQL 192.168.0.1 till sig och då fungerar det perfekt men så fort jag aktiverar internet och startar om datorn så skiter det sig. Finns det någon som har en susning? jag har hittat lösning på mitt problem. Det var så att MySQL knöt sig till det första kortet som laddades vilket naturligtvis var Internet.kortet. Så jag skiftade bara inställningar på kortet så att jag laddar mitt lokala kort först så löste det problemet...MySQL
/FrasseSv: MySQL
/Frasse