Hejsan! Du loopar igenom de valda posterna. Exempel "do while" Det vet jag, vad som kanske inte framgick var att jag undrar hur man gör en lång lista...Publicera massa info från en databas i VB
Jag har gjort en ganska omfattande sida på Internet och har nu tänkt att överföra funktionen till VB. Jag har sysslat lite med VB tidigare och har nu även läst en bok om VB6.0.
Sidan jag har gjort på Internet fungerar så att man kan välja ett lag och så får man ut en väldigt massa information om vad man har sparat med detta laget.
Den databashantering som tas upp i VB böckerna behandlar oftast bara ett telefonregister eller motsv.
Jag undrar då hur man gör i VB för att presentera massa information från ex. en sql-fråga till databasen.
Jag kan hantera VB såpass att jag vet hur man gör för att presentera en post i databasen. Hur gör man för att presentera 50-100 poster?Sv: Publicera massa info från en databas i VB
//SusanneSv: Publicera massa info från en databas i VB
Listans längd beror på antalet poster som anv. matat in. Således kan den var på en sida eller kanske 15 sidor....
Och användaren skall se samtliga poster samtidigt på skärmen och kunna skriva ut dem om det önskas.
Jag hoppas att det blev mer tydligt nu!