Hej! Jag tycker det låter som om du inte har fått in Jet-drivrutinerna, här finns dom att ladda ner: Hej! Jag har själv varit ute för samma felmeddelande. Jag kör Access 2000, det hjälpte tyvärr inte med att byta till 3.51 heller.. Kolla adresserna, det kan finnas eller saknas ett mellanslag nånstans. Vill hålla med föregående talare, felet kan ligga i din kod! T.ex. har jag haft liknande felmess när jag flyttat databasen från sin ursprungskatalog mm.. så du får nog ta en djup titt i koden.Databasproblem: Det går inte att hitta installerbar ISAM.
När jag ska ansluta till databasen i mina ASP-script med PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0 så får jag följande felmeddelande:
Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
Det går inte att hitta installerbar ISAM.
att ansluta med DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)} fungerar dock..
fast då kommer ibland detta felmeddelande istället:
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN'...
Jag har laddat hem diverse olika uppdateringar med Jet och MDAC från Microsoft utan att något har hjälpt och jag har också kollat så att sökvägarna i registret har stämt.
Någon som har någon lösning på detta problem, det är mkt frustrerande...
Tacksam för hjälp!
/johanSv: Databasproblem: Det går inte att hitta installerbar ISAM.
http://www.microsoft.com/data/download.htm#Jet4SP3info
/JohanSv: Databasproblem: Det går inte att hitta installerbar ISAM.
Jag har testat att installera det men det hjälpte tvyärr inte..
/johanSv: Databasproblem: Det går inte att hitta installerbar ISAM.
Vad kör du för Access-databas? Kör du Access97, prova att ändra providern till OLEDB.3.51.Sv: Databasproblem: Det går inte att hitta installerbar ISAM.
Sv: Databasproblem: Det går inte att hitta installerbar ISAM.
Det var problemet för oss häromdagen. Det gav i alla fall samma felmeddelande.Sv: Databasproblem: Det går inte att hitta installerbar ISAM.