Hola! Jag upptäckte det i helgen, att du kan använda Access. Hallo. Jag vet inte hur det är med MSDE 2000, men på den MSDE-skivan som följer med Visual Studio 6 så finns en utvecklingsversion av "riktiga" SQL-server med och till den följer Enterprise Manager med. Det finns även ett installationsalternativ för att enbart installera administrationsverktygen, det har jag gjort och det fungerar perfekt. Om det är likadant med MSDE 2000 vet jag dock inte...MSDE - Grafiskt gränssnitt?
Jag undrar om nån känner till något gränssnitt som man kan använda mot MSDE som har någotsånär liknande funktionalitet som Enterprise Manager i den skarpa varianten av MS SQL Server?
Typ så att man med ett grafiskt verktyg kan skapa/modifiera tabeller och dylikt?
mvh
MagnusSv: MSDE - Grafiskt gränssnitt?
Öppna Access utan att öppna någon databas. Gå till Arkiv och välj ny databas.
I rutan som kommer upp så ändra filtypen till ODBC-drivrutin och där väljer du SQL-server. Sen vet du kanske??Sv: MSDE - Grafiskt gränssnitt?
Jo just det, Access har jag redan testat. Funkar ganska bra. Men jag skulle hellre vilja ha ett lite "mindre" program där man kan administrera sina databaser och tabeller i. Om jag inte hittar nåt annat så får det väl bli Access ändå. =)
Tack för svaret!
Mvh
MagnusSv: MSDE - Grafiskt gränssnitt?
/Johan