Jag har en databas med ett stort antal tbl, nu ska jag gå ner & hämta alla kunder efter ett visst datum & ett fält modifiedtime, men den fungerar inte.Har tetstat med strMod as string & strMod as date Du måste ange det inom ' (eller # om access) tecken. Hm får den inte att fungera!?..Jag skickar ner den som string (har även testat med Date) & den tar inte ut de kunder som är kopplade till de respektive tbl (alla har fält modifiedtime) Han tar visserligen ut 2 kunder men även om jag ändrar modifiedtime på ENDAST kund tbl till det datumet el större så tar han ut dessa 2 iallafall, och 1 kund skrivs ut 3ggr.... Är rädd att jag inte förstår syftet med din fråga.SQL datum
strSQL = " SELECT construction.customer_ref AS Expr1, services.construction_ref AS Expr2, customer.* "
strSQL = strSQL & " FROM customer INNER JOIN construction ON customer.id = construction.customer_ref INNER JOIN "
strSQL = strSQL & " services ON construction.id = services.construction_ref "
strSQL = strSQL & " WHERE customer.modifiedtime >=" & strMod & " OR construction.modifiedtime >=" & strMod & " OR "
strSQL = strSQL & " services.modifiedtime >= " & strMod & " "Sv: SQL datum
Anars tolkas det ju som subtrakton eller division
2001-02-03
Typ
X = 2001 - 2 - 3
2001/02/03
Typ
X = 2001 / 2 / 3
Skriv så här:
sSQL = "...-SQL-Kod-...>= '" & strMod & "' ...-SQL-Kod-... "
(Förtydligat med mellanslag, skall inte vara med:)
sSQL = "...-SQL-Kod-...>= ' " & strMod & " ' ...-SQL-Kod-... "Sv: SQL datum
Den ska ta ut (ur dessa 3 tbl) de som har fält modifiedtime samma som variabeln eller större. Jag använder en Sql databas.Sv: SQL datum
Plockar den inte ut alla services där services, customer eller construction har modifierats på eller efter angivet datum...
Är detta vad du vill göra med frågan?