Har upprepade gånger fått problem när jag har brännt accessdatabas och sen kört den på annan dator (självklart med samma version av windows och office) allt ser precis likadant ut som innan men det verkar som access inte känner igen eller hittar källkod(vb-editorns) och SQL?? Hur yttrar sig felet? Felmeddelanden? Går den "trasiga" filen att köra i andra datorer? Har du testat att föra över med annat medium än cd? Visst filen går att köra och inga felmeddelanden dyker upp men men det verkar som om det bara är ett "tomt skal" med formulärererna och inget som styr dem, fast jag ser att all kod ligger kvar. Samma problem fast i mindre omfattning när jag kunde kopiera den på diskett. Inga problem med att flytta den över ett nätverk. En databas på en CD är ALLTID skrivskyddad. Om du i Access väljer bort att den skall läsas i exkusivt mode samt inte använda postlåsning så borde det fungera.Bränna access databas-filer
För att komma till rätta med problemet blir jag tvunged att göra om formulär/frågor/kod igen. Verkar vara någon sorts bugg... Skrivskyddet som aktiveras när jag bränner filen har jag självklart tagit bort!Sv: Bränna access databas-filer
/JohanSv: Bränna access databas-filer
Sv: Bränna access databas-filer
/Pelle