Hej! Detta lösen är nog ganska svårt att knäcka: Är det inte ett skämt. Är det verkligen brukligt att använda ett lösenord med den längden? Är du medveten att DNS'er är för ODBC. Anslutningar från ado använder OLEDB-provider för ODBC mellan ado och ODBC drivrutin. Mitt lösen ligger på ca 40 tecken som jag har för min system-dsn. Tack ska ni ha. Jag hade inte tidigare sett ett lösenord av den längden som används.Jag undrar vad som är rekomenderat att använda til
Jag undrar vad som är rekomenderat att använda till system-DSN. Ska man använda sig av både bokstäver och siffror till lösenordet och till användarnamnet. Jag tänkte att det skulle vara svårt att knäcka.
Jag ska ha kopplingen till MS SQL-Serverdatabas.
/BosseSv: Jag undrar vad som är rekomenderat att använda
f3ljdf92j39@!lkdjfasl34298gfano32fn2802jf8iw21
inget som jag skulle komma på i huvudet ifall.Sv: Jag undrar vad som är rekomenderat att använda
/BosseSv: Jag undrar vad som är rekomenderat att använda
Är det du, en service, eller nån användare som skall logga in mot databasen?
Ett säkert lösen ord bör vara långt, använda specialtecken(*, !,[,& osv), Gemener och versaler samt sifror. Detta gör det mindre praktist att använda för att logga in. Så man får komprommissa lite.
Mitt tips är att ta två eller flera ord, bland dem, Gör sådär varannan bokstav stor, varranan lite. Ersätt t.ex O med 0 eller *... Gör det betydligt säkrare än att använda ett riktigt ord.Sv: Jag undrar vad som är rekomenderat att använda
Sv: Jag undrar vad som är rekomenderat att använda
Ha en bra dag
/Bosse