Nån som har nån idé på hur man gör för att kopiera över tabeller från en mssql server 2000 databas till nyaste mysql? Det handlar om runt 1 milj entrys, så inget jag vill sitta å flytta över förhand =) Hej. Hej Philip! Om det inte går med export funktionen som är otroligt bra faktiskt... så blir väl lösnignen att skriva ett vanligt program som läser ut en rad från mssql och sedan stoppar in den u MySQL och sedan tar nästa rad osv osv... Borde även gå att koda så att man plockar ut tabell och fältnamn från mssql och sedan skapar dessa "on-the-fly" till mySQL. Tack, men de löste sig med att skicka all data till en text fil från varje tabell..sedan läsa in dem i en ny tabell i mysql.Flytta information [Mssql 2k -> Mysql]
Får nått error meddelande om "linkedservers" om jag försöker i mssql enterprise manager.
MysqlFront verkar inte klara av den mängden data.
Mvh
JoelSv: Flytta information [Mssql 2k -> Mysql]
Har du testat att exportera datat från mssql som textfil och importera till MySql Front? Vet inte hur SQL filen ser ut som blir exporterad från mssql men jag tycker att det borde fungera.
Philip Sv: Flytta information [Mssql 2k -> Mysql]
Jo, har testat det..och den är lixom gjord för mssql..å fungerar inget vidare med datatyperna du hittar i mysql.
=(
Mvh
JoelSv: Flytta information [Mssql 2k -> Mysql]
kräver ju dock att du gör tabellen i MySQL först, men det kommer att fungera...
- magnusSv: Flytta information [Mssql 2k -> Mysql]
Tabellnamn, fältnamn och fälttyper tas lätt ut med ADOX
har inte tillgång till mssql2000 just nu, men finns det inte en ODBC database() export ...... eller va det bara access som har den funktionaliteten att exportera en databas?
Har gjort det med ett antal Access2k databaser --> mySQL utan problem. Bara att sätta upp en System-DSN mot mySQLen och sedan ange den i frågan om vilken provider/dsn som ska användas (kräver att myODBC finns installerad)
cya,
PatrikBSv: Flytta information [Mssql 2k -> Mysql]
Mvh
Joel