Hej! Helt rätt, ett ganska enkelt fel, som är lätt att göra. Hallå igen.. Jaha... *suuck* Nu fungerar det och jag vet inte vad jag gjort.. .kopierade koden till ett annat formulär, där fungerade det, kopierade tillbaka och nu fungerar det.. ??? KNÄPPT!!Data grid uppdateras inte
Jag har en datagrid som är kopplad till ett recordset som i startläge är tomt. När jag sedan ändrad selectsatsen för att hämta in rader så uppdateras inte data-griden. Antagligen ett väldigt enkelt fel, men jag har aldrig hållt på med data-grid förut, så jag hittar inget fel..
dgLog.DataMember = Logistikdata
deVVS.rsLogistikdata.Source = "select distinct * from logirad inner join logikod on logirad.logikod_id = logikod.logikod_id where logirad.artikel_id =" & rsLeverant!artikel_id & " and tillverkare_id = " & rsTalias!tillverkare_id & " order by logirad_nr"
deVVS.rsLogistikdata.Open
dgLog.Refresh
Tacksam för hjälp.
MVH LenaSv: Data grid uppdateras inte
Det är inte datagriden som skall refreshas, utan adodc-kontrollen (om deVVS nu är en sådan):
den sista raden i din kodsnutt borde då vara
deVVS.Refresh
Hjälpte det? Om inte så återkom...
Mvh MartinSv: Data grid uppdateras inte
Nej, det är inte en adodc kontroll, men jag lyckades lösa DET problemet.. men nu får jag plötsligt (det fungerade för 5 minuter sen och ajg vet inte vad jag gjort) flmeddelanden "the rowset is not bookmarkable" Nähä.. vad synd... vad gör man dådå? *börjar känna sig dum*Sv: Data grid uppdateras inte