Hej! De har helt enkelt fel Codepage/Sortorder. De har säkert default, som är US English, men borde ha Finnish_Swedish, std. dictionary order. Tack ska du ha. Jag var inne på din site hedgate.net och följde länkarna till http://manila.userland.com/ som jag tyckte hade en helt klart snygg design. Är det en sida du ligger bakom? haha, nejdå. Manila är en sorts webbserver med inbyggd funktionalitet för att skapa webbsiter. Den görs av ett företag som heter UserLand Software, antagligen ett av de mest intressanta IT-företagen i världen (enligt mig). Åtminstone är deras VD Dave Winer en av mina absoluta idoler. Alla som inte gör det redan borde prenumerera på hans newsletter Davenet, han har mycket intressanta tankar och idéer.Sortera i MS SQLSERVER
Jag har min sqlserver-databas hos Ballou. Problemet är att sortera a-ö, för å och ä kommer före b. Kan inte använda RecordID för innehållet ändras.
Jag har ju använt "Order by tabellcolumn"
Läste någonstanns att man behöver göra dessa inställningar i SQL-server, men detta borde ju fungera hos ett svenskt webbhotell.
Hoppas någon har en förklaring.
/BosseSv: Sortera i MS SQLSERVER
Sv: Sortera i MS SQLSERVER
Ha det bra
/BosseSv: Sortera i MS SQLSERVER
manila.userland.com är bara deras startsite, där man kan skapa egna siter på deras server.