Jag får felmeddelandet 'Timeout expired' ibland när jag försöker hämta eller spara ner data till min SQL Server 7.0 från min VB-applikation. Jag använder ADO 2.6. Däremot är det inga problem om jag exempelvis kör samma insert-sats från SQL Query Analyser. Vad kan detta bero på? ADO har en standard inställing för querys som ligger på runt 30sek.. du kan höja den genom att sätta en egenskap på Connection objektet.. NU har jag även fått det också om jag kör som administratör via Query Analyser eller Enterprise Manager. Det händer bara ibland, men just nu alldeles för ofta. Kan det på något sätt ha med min databas att göra, andra databaser på samma server verkar inte råka ut för det. SOm sagt.. det är en timeout flagga i ado'n i din kod .. Query Analyzer och Enterprise Manager har samm sorts flagga för sina queries-.. Du får ställa om dem också .. dett auppstår oftastt om du har table scans i stora tabeller .. Prova att indexera tabellerna du jobbar imot. . Timeout expired
Sv: Timeout expired
Egenskapen heter CommandTimeOut och tar emot antal sekunder ADO skall vänta innan en timeout triggras .. Sv: Timeout expired
Sv: Timeout expired