Hur har du gjort för att hämta mitt inloggade namn och skriva ut det på hemsidan. Jag har försökt men jag får enbart upp en massa felmeddelanden om sql-satserna Om du visar koden kan säker någon hitta felet... Koden är Hur vet servern vem besökaren är? Som det ser ut nu kommer resultatet bli att om sidan anropas med minsida.asp?namn=ett_kul_namn kommer sidan skriva ut (om du lägger till "fnuttar" rund variabeln i SQL-satsen): När man har registrerat sig på min sida så sparas det i databasen. När besökaren sen loggar in på sidan så ska namnet i databasen presenteras på sidan med hjälp av sql-satsen. Hur vet just denna sidan vem det är? Lagras det i en cookie? Skickas något id med i QueryStringen? Postas det i ett formulär till denna sidan? Stefan, när du registrerar dig så lagras ditt user i en cookie på din sida. Om denna cookie finns när du kommer hit så använder jag den för att söka upp ditt namn precis som du gjort med din sql-sats. http://www.pellesoft.nu/learn/asp/learn_cookies.htmFråga till Pelle om att hämta info i databas
tacksam för hjälp
/StefanSv: Fråga till Pelle om att hämta info i databas
/JohanSv: Fråga till Pelle om att hämta info i databas
<%
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=E:\ASP\db\Logga_in.mdb"
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Visa = "SELECT * FROM Inloggade WHERE Namn = " & Request.QueryString("Namn")
RecSet.Open Visa, Connect, 1, 2
Namn=RecSet("Namn")
Connect.Close
%>
Välkommen <% =Namn%> till min sida
Jag vill hämta kolumnen Namn i databasen med sql-satsen och presentera den på sidan när man är inloggadSv: Fråga till Pelle om att hämta info i databas
Välkommen ett_kul_namn till min sida
Antar att det inte är detta du vill åstadkomma med sidan...
Sv: Fråga till Pelle om att hämta info i databas
Hälsningar
/PelleSv: Fråga till Pelle om att hämta info i databas
/Johan