Håller på med en sida!? och bygger den som ett pussel, dvs element kan tas bort och läggas till lätt. Nu efter ett tags kodning upptäcker jag ju att jag sitter med en hel del databaser. antar att det är access som du använder. tyvärr har jag alldeles för liten erfarenhet av acess. men det låter som om din databas(er) inte är relationsbaserad eftersom du har flera separata databaser med informationen. Relationsorienterad.. nej.. Access ..ja :) Databaserna har byggts efterhand som jag har utvecklat de olika momenten. T.ex. en databas för gästbok, en för statistik, en för nyheter osv osv.. och det är när antalet databaser börja krypa iväg i antal (15 st) som jag började fundera över om det är smart att ha så många olika. Hej Databaser eller tabeller
Min fråga är hur detta kan påverka arbetshastighet, läsning osv.. Är det rent av bättre att ha en databas med flera tabeller istället för flera fristående databaser?
Fördelar jag ser är t.ex. att krånglar en databas så går inte hela sidan ned. Det är dessutom lättare att lägga till och ta bort element på sidan.
Men nackdelarna, blir det kraft och hastighet? Är lite dåligt insatt på just den biten och bättre att hinna "rätta" till det nu istället för senare.
tacksam för tankar...Sv: Databaser eller tabeller
varför inte göra den relationsorienterad och på så sätt få ned storleken på den?Sv: Databaser eller tabeller
Sv: Databaser eller tabeller
Jag skulle använda en databas och sen lägga upp tabeller i databasen istället för en databas för varje tabell.