Jag skulle vilja veta vilka filer som är nödvändiga att distribuera tillsammans med en applikation som bygger på exempelvis DAO 3.6 och JET4.0. Alltså vilka filer som är absolut nödvändiga för att ALLA, oavsett om man har JET4.0 eller DAO 3.6 osv. installerat sedan tidigare eller inte, skall kunna köra applikationen. Du måste installera två paket på användarens dator. Dels MDAC_TYP.EXE som innehåller alla ADO och OLE-DB drivrutiner. Använder du Access 2000 skall Jet 4.0 installeras, är det 97 så räcker MDAC_TYP.EXE 2.5 som innehåller Jet 3.51. Du finner båda paketen i menyns systemdokument/servicepacks. Men om vi bortser från ADO för en stund och bara tittar på DAO och JET4.0 som det handlar om i mitt fall. Jag vet vilka filer som Package & Deployment Wizard tar med och det jag egentligen undrar över är om Win9X, WinNT, Win2K, WinXP kommer med någon av dessa delar som default så jag slipper distribuera dessa delar. Problemet är ju att man får distribuera 5MB med framförallt JET4.0-filer till en applikation som kanske är på 500K.Vilka filer behöver jag distribuera????
Applikationen syftar till att kunna köras på Win9X, WinNT, Win2K, WinXP.
Det är givetvis även intressant att få samma information för en applikation som istället bygger på ADO 2.X och JET4.0.........finns det information om allt detta redan någonstans på webben så hänvisa gärna till denna webbsida då........Sv: Vilka filer behöver jag distribuera????
Eftersom Package & deployment wizard känner av vilka filer och installationspaket som behövs - räcker det med att använda detta oftast. Om du byter MDAC så skall du även leta reda på att MDAC_TYP.EXE skall bytas ut och ligger i någon underkatalog till Visual Basic så att även rätt version distribueras via P&D Wizard.
Hälsningar
/PelleSv: Vilka filer behöver jag distribuera????