Det verkar vara problem med MDAC 2.6 RTM när det körs på clustrade servrar med SQL 7.0 eller SQL 6.5 - läs mer på www.microsoft.com/data Inte bara det... Man får ta det jäkligt varligt om man kör 95:a kan vara så att dator jävlen får skyddsfel, har hänt mej 3ggr på olika maskiner. Verkar bero på att om man har äldre mdac än 2.1 installerat innan dvs versionen med sql driver 2.65 så får någon filjäkel korrupt storlek. Eehh, du kanske vill strukturera din kritik/frågor (?) lite mer? Det är lättare att svara på den då. Ang. Win95 så kan jag mycket väl tänka mig att det kan bli vissa problem där om man uppgraderar från väldigt låg MDAC direkt till 2.6. Men att köra Win95 är ju inte precis rekommenderat. Har ni några service packs eller liknande installerat? Antar att inte avinstallationen av MDAC 2.6 fungerar i denna miljö, annars kunde du avinstallerat och börjat med en lägre MDAC. Ytterligare är det ett krav på att DCOM skall installeras före MDAC om det är en Win95 före 2:a utgåvan. Jag har iofs inte körs 2.6 på en 95:a men 2.1 fungerade aldeles utmärkt på ett 100:tal maskiner. Installeras ms jet 4.0?? Har inte kollat upp det - men 2.6 innehåller inte jet 4.0 Det kan vara så att du får installera det manuellt också innan du installerar vb-applikationen på någon arbetsstation.Obs! Problem med MDAC 2.6 på clustrade serv
Hälsningar
/PelleSv: Obs! Problem med MDAC 2.6 på clustrade
Dessutom ska det vara någon skit med att köra TCP/IP på sql drivern. Named pipes är det vi fått rekommenderat vem fan som nu vill köra det...
Dumma Bill...
//RickardSv: Obs! Problem med MDAC 2.6 på clustrade
Ang TCP/IP. Vilken sql driver menar du då? I MDAC <2.1 eller i MDAC 2.6? För i MDAC 2.6 är det definitivt inget problem. Det är inte bara så att er server inte lyssnar på TCP/IP?Sv: Obs! Problem med MDAC 2.6 på clustrade
/PelleSv: Obs! Problem med MDAC 2.6 på clustrade
Jag har en setup som installerar mdac 2.5 för att användaren skall ha de rätta drivrutinerna installerade men vad händer om användaren har mdac_typ 2.6 installerad men inte drivern för ms jet 4.0 kommer då min mdac_type 2.5 att köras för att lägga till ms jet 4.0 eller??Sv: Obs! Problem med MDAC 2.6 på clustrade
VB6 är nog endast beredd på mdac_typ.exe paketet och för setup wizard skall installera msjet4 måste du nog markera det också för att det skall installeras, vågar dock inte lova att det går...
/Pelle