Finns det någon befintlig programvara som kan kontrollera en databas (för detta är det Access och SQL Server) och jämföra med en nyare version och skapa nån form av scriptning för att kunna uppdatera den gamla databasen med den nya strukturen? I SQL server kan du spara skripten när du gör förändringarna. På så sätt få ett skript som gör det du gjorde. Vet inte om den löser exakt dina problem, men kolla på SQL Compare från Red Gate Software. http://www.red-gate.com/index.asp OK, läste din fråga bättre efter att jag sett Andreas svar, och mitt svar är: Gör ALDRIG förändringar i Enterprise Manager, skriv dem i scriptfiler som du kör genom Query Analyzer, så har du ett förändringsscript att köra på hur många platser du vill.Skapa script för skillnader i två databaser
Det jag menar är att om en kund har en databas som jag laddar ner och modifierar (lägger till tabeller, nya fält i befintliga databaser mm) finns det nåt enkelt sätt att kunna få förändringarna scriptade så att uppdatering av den befintliga databasen går att göra på ett enkelt sätt?Sv: Skapa script för skillnader i två databaser
Sv: Skapa script för skillnader i två databaser
Sv: Skapa script för skillnader i två databaser