Jättebra rubrik med det var det bästa jag kunde hitta på. SELECT AllaDatum.Datum, Tabell.Text <code> Om [Copy of HspAvvik].Datum innehåller tid. Kommer det inte att fungera. Det är en accessdatabas. Om du mailar mig Hur stor är databasen? Hittar inte din E-postadress. ?? Inser precis nu att jag får alla records listade, men blankt. Problemet är att du har tid angivelse i datum fältet. Om du inte behöver klockslaget. Jag satte Format till yyyy-mm-dd och trodde i min enfald att tiden hade försvunnti.Fullständig datumlista till tabell med datum ibland
Jag har en tabell där det finns record från datum(yyyy-mm-dd) men inte varje dag.
Jag har därför skapat en tabell med en fullständig datumlista(yyyy-mm-dd).
Hur gör jag en query som plockar ut alla datum och visar blankt om det inte finns något record i den andra tabellen ?? Ex:
2000-01-01
2002-01-02 Ett record
2002-01-03
2002-01-04
2002-01-05 Ett record
/MattiasSv: Fullständig datumlista till tabell med datum ibland
FROM AllaDatum LEFT JOIN Tabell ON AllaDatum.Datum = Tabell.DatumSv: Fullständig datumlista till tabell med datum ibland
SELECT Datum.Datum, [Copy of HspAvvik].Operatör
FROM Datum LEFT JOIN [Copy of HspAvvik] ON Datum.Datum = [Copy of HspAvvik].Datum
</code>
Tyvärr Andreas det fungerar inte.
Jag får bara en massa datum och en tom kolumn.
Fler förslag ??
Kan du skicka med lite data?Sv: Fullständig datumlista till tabell med datum ibland
mattias.gustavsson@se.abb.com
så skickar jag den till dig så får vi se.
Min mail adress står på visitkortet. ;O)Sv: Fullständig datumlista till tabell med datum ibland
Filen är 250K, jag har dumpat de 2 tabeller som det gäller.
Det står inget i rutorna.
Hjälp.
Kan du ta bort tid angivelsen och då fungerar första frågan.
UPDATE [Copy of HspAvvik] SET Datum = INT(Datum)
Annars kan du använda den långsammare frågan:
SELECT Datum.Datum, [Copy of HspAvvik].Operatör
FROM Datum LEFT JOIN [Copy of HspAvvik] ON Datum.Datum <= [Copy of HspAvvik].Datum AND Datum.Datum+1 > [Copy of HspAvvik].Datum
Vilket fungera även med tidsangivelser.Sv: Fullständig datumlista till tabell med datum ibland
Nu inser jag att den bara gömdes.
Tack iaf Andreas, du är en klippa !!
Mycket tacksam
Mattias