Hej Jag har 2st db, en på en server på nätverket och en lokalt på datorn. Jag vill Hmm, nu hänger jag inte med... Är du inte uppkopplad till webservern kan du ju ändå inte exekvera dina ASP-script... Eller kör du webservern lokalt och vill att den ska komma åt en databas på nätverket? Det kan vara så att om db:n finns på en annan server än webservern så kan det bli så. Man kan också tänka sig att man vill koppla sig till en db replika om huvad db:n har gått ned. Oki, men testa då att ansluta till db:n och kontrollera om det blir några fel... Vad är det för databas du använder på server och lokalt? Om det är SQL Server det gäller så var där en mer eller mindre exakt likadan fråga för ett tag sedan. Kolla här: [Kontroll om ansluten till DB?]Hur kontrollerar man att man har kontakt med DB:n?
ansluta till db på servern normalt men om jag är offline så ska jag vilja ansluta till den lokala databasen istället. Hur kan jag skriva detta i asp?
/MagnusSv: Hur kontrollerar man att man har kontakt med DB:n?
I vilket fall kan du ju testat att ansluta mot databasen och sedan kontroller om du fick några fel (if con.Errors.Count > 0 then)
/JohanSv: Hur kontrollerar man att man har kontakt med DB:n?
/MagnusSv: Hur kontrollerar man att man har kontakt med DB:n?
/JohanSv: Hur kontrollerar man att man har kontakt med DB:n?
Sv: Hur kontrollerar man att man har kontakt med DB:n?