Jag håller på att bygga ett bokningsystem i asp med Access som databas. Man väljer alternativ från en rad tabeller och i slutändan får man ett bokningsnumer som access genererar. Trafiken kommer att vara ca 50 beökare/dag och totalt 3000bokningar på 4 månader. Access DB's funkar bra när det 50 besökare per dag och 3000 bokningar klarar en människa av. :) Tack för svar! Jag har använt Access som databas på flera sajter. Det går alldeles utmärkt. Det säjs att det skulle finnas en gräns vid tio samtida besökare, men när man tänker på att varje anrop mot databasen tar en bråkdel av en sekund, om man kodar väl, så måste det till en mycket stor besöksfrekvens innan det blir en begränsning. Nope du har så rätt så.När är Access för litet?
Frågan är bara om access klarar detta? Jag har fått höra att när trafiken på sajten ökar så kommer access att placera info lite var stans. vad skall jag göra? byta till SQL, MySql ?
vänligen hjälp mig /NiclasSv: När är Access för litet?
är ca 1-10(-20) besökare mot den sammtidigt
så kan det "braka", om du/ni räknar med en
strid ström av besökare är det lika bra att
slå till direkt och kör mot MySQL eller MSSQL
redan från början.Sv: När är Access för litet?
Access bör klara det fint, men tänk på att lasten kan öka.Sv: När är Access för litet?
Låg sömnlös i natt funderade på hur många timmar jag kastat bort! eftersom jag inte har använt SQL eller MySql tidigare så är det väl bara att plugga vidare. Tror att jag skall börja med SQL.
Antar att båda fungra bra med ASP? Sv: När är Access för litet?
Rätta mej om jag tänkt fel.
mvh Rolf GSv: När är Access för litet?
Själv drev jag en site med upp mot 140 samtidiga besökare som körde access i botten. Jag kan dock tillägga att det var nog lite mer än vad access klarade av, men å andra sidan var ALLT på siten databasdrivet, gjorde säkert 4-10 uppkopplingar mot databasen per sida. Så den fick jobba friskt.
- M