Hejsan. Hej, Access är ingen riktig databas, vilket mysql är så har du trafik som är att prata om så är valet direkt mysql. Om du inte räknar med att få en stor trafikökning kommer du nog inte märka någon prestandaskillnad om databasen inte är extremt stor. Om jag skulle välja i din situation så skulle jag mer tittat på funktionaliteten. Access har en hel del funktionalitet som MySQL saknar, MySQL har även en del som Access saknar. Båda alternativen saknar funktionalitet för att få kallas en "riktig" databas... Om du har ett fungerande system med Access så ser inte jag någon stor nytta i att byta. Håller med har pysslat både med mysql och access kör på access tills vidare Hur kan ni jämföra Access och MySQL? Mitt tips är att använda MySQL direkt ifall det finns risk för att sidan senare kommer bli större och få fler besökare. Om man senare skall byta till MySQL så är det oftast en hel del jobb. Många gånger kan det bli väldigt mycket omkodning.ASP med Access eller MySQL?
Har just skaffat mig ett webhotell och nu undrar jag om det finns anledning att byta min access databas mot MySQL. Kommer det gå märkbart fortare? Har någon tipps på hur jag skapar tabeller och dyligt i MySQL? Har aldrig kikat på det. Kan man koppla upp Microsoft Access mot sin MySQL databas?
MVH
//VaPPaSv: ASP med Access eller MySQL?
/PelleSv: ASP med Access eller MySQL?
/JohanSv: ASP med Access eller MySQL?
Sv: ASP med Access eller MySQL?
Access är en "skrivbordsdatabas" lämpad för mindre aktivitet.
MySQL är en stor, snabb och mer stabil databas än Access.
Access = Helt OK till mindre tunga grejer. MySQL, MS SQL tex för mer tunga saker.Sv: ASP med Access eller MySQL?
Och MySQL är ju faktiskt inte svårare att använda om man använder sig av till exempel MySQL-front.
I korta drag: Jag håller alltså med vad de andra skrivit.