Hej, jag får följande fel när jag skapat mina relationer i Diagram fönstret och ska spara alltsammans. Eftersom jag är ganska ny på området har jag knappt en susning om vad som ska göras! Från början har jag importerat från en Access och allt är frid o fröjd så långt, men som sagt behöver lite hjälp med detta, har gjort om alltihopa flera gånger men stupar alltid i slutet på grund av nedanstående fel: Okidoki, har nu kommit på en lösning efter lite tester till! Man avmarkerar alternativet "Check Existing Data on Create" när man lägger till sina relationer i Diagram fönstret så blir det inte fel!Ett felmeddelande i MS SQL Server 7.0!
'Objekt' table saved successfully
'Fastskot' table saved successfully
'Adress' table saved successfully
'Koppling' table
- Unable to create relationship 'FK_Koppling_Fastskot'.
ODBC error: [Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]ALTER TABLE statement conflicted with COLUMN FOREIGN KEY constraint 'FK_Koppling_Fastskot'. The conflict occurred in database 'Abk_Intranet', table 'Fastskot', column 'Fastskotnr'.
Det är främst "ALTER TABLE statement conflicted with COLUMN FOREIGN KEY constraint" som jag undrar över!Sv: Ett felmeddelande i MS SQL Server 7.0!