Hej, Om inte informationen lagras i tabellerna - var finns den då? Vad är det som är problemet med att konvertera databasen? Om det är något som inte går att konvertera kan du ju ta bort alla objekt utom tabellerna först. Om autoexecmacrot tar bort menyer och sånt är det bara att hålla inne Shift-tangenten under tiden filen öppnas. När man försöker öppna databasen får man ett felmedelande som säger inkompatibla körtyper, vilket tycks ha sitt ursprung i en modul som låser visa kolumner för användaren. Håller man in shift tangenten kommer till det vanliga databasfönstret, dock finns inte möjligheten att ta bort frågor/formulär ed. Informatione finns i tabellerna. Du kan skapa relationen mellan dem efter du importerat dem i en ny databas.Access program skapad i äldre version (2.0) som ska fräschas upp!
jag har ett problem med en program som till största del bygger på Access. Programfönstret är i princip ett huvudformulär och ett underformulär. Den bakomliggande Access databasen är skapad i Access 2.0 och till den är allehanda makron (bland annat autostart macro som döljer viss information) och VB kod kopplat. Detta medför bland annat att man inte kan konverta databasen till en nyare version. Vad jag undrar är om man kan få ut rådatan på något sätt men samtidigt behålla de inombördes relationerna. Program fungerar som ett arkiv för projekt och databasen innehåller tabeller med dels projektnamn och dels andra tabeller med tillhörande information.
Genom att bara exportera tabellerna får jag ju inte den tillhörande informationen för respektive projekt.
Tacksam för svar!Sv: Access program skapad i äldre version (2.0) som ska fräschas upp!
Om du inte kan konvertera - har du testat? - så importera tabellerna och skapa nya formulär.
Jag antar att varje projekt her ett nr. I underformuläret och den tabell den baseras på måste ju detta nummer också finnas för att knyta ihop informationen med rätt projekt.
I så fall är det ju bara att skapa nya formulär och knyta ihop med samma fält.Sv: Access program skapad i äldre version (2.0) som ska fräschas upp!
/JohanSv: Access program skapad i äldre version (2.0) som ska fräschas upp!
Även alternativet för att konverta databasen är låst.
Vad jag menade med att jag inte kunde få med informationen tidigare, vad jag syftade på var länkningen (sambandet) mellan projekten, ber om ursäkt för den något luddiga formuleringen. En tabell innehåller projektnamn medan en annan innehåller projektnummer od. Och det är länkningen däremellan som jag behöver.Sv: Access program skapad i äldre version (2.0) som ska fräschas upp!