Har nu försökt att connecta till min mysqldatabas på alla sätt som finns men löser det inte. Detta är miit problem. Borde räcka att ändra till:Jag blir tokig på mysql :(
Så här såg koden ut innan när jag hade en accessdatabas men hur gör jag nu när jag ska köra mot en mysql??
<%
Set Connect=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "databas"
Set RS=Connect.Execute("SELECT anvid, artnr, artnamn, pris, id, time FROM orderkop WHERE orderkop.anvid = "& Session.SessionID & " AND spara = 0 order by time desc")
Set RS1=Connect.Execute("SELECT count (anvid) FROM orderkop WHERE orderkop.anvid = "& Session.SessionID & "")
%>
Har sökt som en tokig på alla forum men inget fungerar.
En fråga till bara: i global.asa stod bla följande vad ska jag ändra i den ?
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open("databas")
Connect.Execute("DELETE FROM orderkop Where anvid = " & Session.SessionId & " AND spara = 0")
Connect.Close
Set Connect=NOTHING
END SUB
Borde väl ändras till att conecta på samma sätt som man ska göra ovan eller räcker det med att jag ändrar databasens namn till det namnet som Mysql har ?
Vore underbart om någon hade tid att hjälpa mig med detta,
MVH // TommySv: Jag blir tokig på mysql :(
Connect.Open "DRIVER={MySQL};DATABASE=databasnamn;UID=namn;PWD=lösenord;SERVER=1.2.3.4"
Detta kräver dock att du har MyODBC installerat, se http://www.pellesoft.nu/login/articles/asp/asp_mysql.asp för mer info.
/Johan