Hei ! Om du använder Visual Database Manager som finns i VB6 så klarar den INTE access2000. Jag har haft precis samma problem som du har. Jag laddade ner den senaste Mdac och service pack 4 och då kunde man välja Access 2000 i data1.connect(alltså inte ado). Jag har tyvär inte fått det att fungera med ado kontrollen ännu. Hei ! Hittade länken för att fixa access2000 problemet med VB6.Visual Basic og Access 2000
Jeg har laget et program som leser en gammel Access98 .mbd fil... Dette fungerer helt fint helt til jeg oppgraderte databasen til en Access2000 fil, men nå kan ikke lenger programmet lese fra filen...
Har Microsoft kommet med en "servicepack" til VB6 som løser dette, eller kan ikke Visual Basic 6.0 lese Access2000 filer.. ?
Vennlig hilsen
Thor Arne Olsen
thorarno@online.noSv: Visual Basic og Access 2000
Om du använder ADO så hämta hem Microsoft Jet 4.0 (länk finns under systemdokument|microsoft servicepacks).
/PelleHej!
Men som sagt, ladda ner ovanstående patchar(räcker nog med en av dem, vet bara inte vilken) och så borde ditt problem vara löst med i alla fall den vanliga data kontrollen. Men med ado så vet jag inte riktigt, kanske någon annan som har ett klokt svar?
ps. Du hittar alla patchar på system dokument på denna site.
/CythSv: Visual Basic og Access 2000
Tusen takk begge to ! Og svar med en gang og alt !
Nå løser det seg sikkert !
Vennlig hilsen
Thor Arne OlsenSv: Visual Basic og Access 2000
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q252/4/38.ASP
/Pelle