Databas: access 97 Uppenbarligen något fel på servern, har tillgång till en annan server och där fungerade det kanon. riktigt dåligt av skolan att inte ha servrar som fungerar tycker jag!!!Felmeddelande...
Pattform; Asp
Språk; VB-skript
Det känns lite basic att fråga om ett fel mess men har aldrig fått detta och nu funkar inte sidan alls
Kan kanske säga också när detta felmess kom fram;
hade en databas som hett "db.mdb"
Ändrade den sedan till "rtgh5s.mdb" samt att jag även ändrade i alla filer (med hjälp av Editpad och dess "replace" funktion
Då fungerade allt bra men tog sedan bort en tabell, som inte har någon koppling av SQL mot hemsidan, och då fick jag upp detta felmess efter att jag gjorde det;
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x1d8 Thread 0x69c DBC 0xa8d7024 Jet'.
Körde regedt32.exe men var hittar rätt??? Eller det kanske är fel att ;
"This error occurs when you read a value from the registry. Use Registry Editor (Regedt32.exe) to check the permissions on the registry key. You can also use the Windows NT Registry Monitor (NTRegMon) to check for registry read failures. You can download NTRegMon from the following Sysinternals Web site:
????
Någon som vet?Sv: Felmeddelande...