Tja, Hej Hobbe! mmm... trevligt foxpro, det är, NOT ;o)Foxpro, funkar ej att redigera datumfält via ADO
Undrar om någon vet varför min insert sats inte fungerar mot en foxprodb. Och det är datum fälten som misslyckas
<code>
INSERT INTO tbl (postnr,datum,namn) VALUES (34,{04/05/2003 00:00:00.000},'Hoppsan')
</code>
Resultat är ett tomt datum fält i min tabell, någon som kan svara på varför?
Det blir likadant om jag försöker köra en update på samma post med datumfältet, skumt alltså.Sv: Foxpro, funkar ej att redigera datumfält via ADO
Tydligen stångar du fortfarande din panna blodig mot Foxprodatabasen via ADO. Gick det inte bra med DAO?
Angående din datumfråga så är det återigen så att jag refererar till det jag vet om dBASE och gissar att det kan vara detsamma i Foxpro. I dBASE är datumfältet enbart ett datum och kan inte samtidigt innehålla en tidpunkt. Prova alltså att enbart ange ett datum i din update.
//JanneSv: Foxpro, funkar ej att redigera datumfält via ADO
tydligen går det att lagra datum om man kör ett av följande inserts, hittade info om det på nån skum site, gissa hur svårt det är att hitta info om foxpro, sViiiiiNSvårt, ursäkta uttrycket.
<code>
insert into tblHej (namn, datum) values ('Snuffe', {ts'2003-04-23 00:00:00.000'})
</code>
att det ska vara så svårt att få reda på något sånt banalt... yikes. Någon som känner till någon bra foxpro site?
Jag hitta följande om nu någon är intresserad ;o)
www.foxite.com