Jag hämtar ut ett recordset ur en AS/400 och vill stoppa in hela det på en gång i en tabell i en MS SQL Hur gör man det? Behöver litet mer...hur hämtar du data, hur ska du skriva mot SQL Server? via ado eller linked servers eller vad? oj jag var kanske lite väl snabb i frågan... det är det som är det roliga, det finns inget smidigt sätt ;o) Nog finns det ett smidigt sätt....länka as 400:an i MS SQL och kör dts...Peta in helt recordset i en (ny) tabell?
Jag vill helst inte loopa igenom AS/400'ans recordset och göra en insert för varje record.
Tack / AndreasSv: Peta in helt recordset i en (ny) tabell?
Sv: Peta in helt recordset i en (ny) tabell?
Jag hämtar datat med Visual Basic 6 och använder mdac 2.7 och skriva ska jag då göra via VB.
mvh
andreasSv: Peta in helt recordset i en (ny) tabell?
Kör XML istället, varför inte läsa ut det som XML och batchinläsa det i SQL server, själva parsningen görs enkelt i VB och MS Sql förstår XML alldeles utmärkt.... bara att batcha in XML feeden, har själv använt det för stora mängder väderdata, funkar klockrent ...Sv: Peta in helt recordset i en (ny) tabell?
dts paketet kan sparas som vb projekt ...och köras som fristående exe eller i ditt projekt
alternativt
att man skriver sql insert måltabell select * from linkedserver1...källtabell
och execverar den från ado....execute
får du inte länka så kan du använda sql kommandot openrowset som källa...ingen data kommer att mellanlagras på klienten utan allt exekveras och hämtas till MS sql server....det kanske blir för kraftfullt....