Jag plockar ut lite data ur en AS/400 Här är allt frid och fröjd så när som på att resultaten blir bara en massa frågetecken... Låter underligt. Jag har i alla fall aldrig sett detta scenario. Kan det vara så att din databas returnerar tecken i dataströmmen som inte ado eller ditt program kan hantera? Jag kan för lite om detta men föreslår att om det är enkelt - sätt upp en ny databas med "svenska" förutsättningar och se om det går bättre. Kolla så att du inte har fältet blob, jag har märkt att text blir "?" när Versionen av ado är 2.7 så det borde ju duga tycker man... Blob är förkortning för Big Large Objects och en sådan fälttyp är exempelvis nText i SQL server eller PM/MEMO i Access. I en sådan fälttyp kan du lagar upp till flera gigabyte data i ett och samma fält. Det kan vara ett dokument, en film eller ljud och givetvis störa textfiler eller kanske till och med en zipfil. Nej, några Blob är det inte, det är vanliga textfält samt några numeriska fält.? ?? 642 ??????????? som resultat från ado
Hela recordsettet innehåller bara en massa frågetecken i nästan alla fält...
Vissa fält innehåller dock riktig data.
Det är dessutom bara detta bibliotek/register jag har problemet (än så länge).
Varför blir det så här?
TackSv: ? ?? 642 ??????????? som resultat från ado
Ladda även hem senaste ADO-drivrutinerna och se om det kan hjälpa (www.microsoft.com/data) om du nu använder dig av dessa som databärare.Sv: ? ?? 642 ??????????? som resultat från ado
ett fält blivit omvandlad till "blob"Sv: ? ?? 642 ??????????? som resultat från ado
Blob? vad är det?Sv: ? ?? 642 ??????????? som resultat från ado
HälsningarSv: ? ?? 642 ??????????? som resultat från ado