Varför får jag detta fel-meddelande? Se : www.connectionstrings.com Jag får detta fel hela tiden... Därför att ASP.Net-applikationen kör som en annan användare än din Win32-klient.Fel vid connection till SQL Server
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Login failed för user '(null)'. Reason: Not associated with a trusted SQL Server connection.
När jag lägger upp ODBC-källan och testar connection så funkar det... men inte när
jag kör sidan.
Min connection string ser ut så här: "DSN=servernamn;"
Vad är felet? någon inställning på min sql-server? eller ska jag köra utan odbc?
i så fall hur ser en sån connection string ut?
Mvh
Johan.NETSv: Fel vid connection till SQL Server
Jag brukar använda alternativ 2 nedan i .Net men i ditt fall om du vill använda Trusted Connection så motsvarar det ju alternativ 4. Men alla nedanstående fungerar säkert bra...
Klippt från www.connectionstring.com för SQL-Server :
Standard Security:
1. "Data Source=Aron1;Initial Catalog=pubs;User Id=sa;Password=asdasd;"
2. "Server=Aron1;Database=pubs;User ID=sa;Password=asdasd;Trusted_Connection=False"
(booth connection strings produces the same result)
Trusted Connection:
3. "Data Source=Aron1;Initial Catalog=pubs;Integrated Security=SSPI;"
4. "Server=Aron1;Database=pubs;Trusted_Connection=True;"
(booth connection strings produces the same result)Sv: Fel vid connection till SQL Server
"[DBNETLIB][ConnectionOpen (Connect()).]Antingen finns inte SQL Server eller så nekas åtkomst."
Jag har gjort ett litet VB6-program som jag testar (med samma odbc-källa) att hämta data med... från sql-servern och det funkar...
men när jag kör asp.net så får jag fel..... varför?
Mvh
Johan.NETSv: Fel vid connection till SQL Server