<code>Set rst = CreateRecordset("SELECT * FROM TimeValues WHERE TV_Date BETWEEN '" & DTPicker1.Value & "' AND '" & DTPicker2.Value & "'" & " AND TV_Event='" & Combo3.Text & "'" & " ORDER BY TV_Date AND TV_Location AND TV_Time", dbOpenAsquery)</code> Testa skillnaden på dessa två: AND tycker jag ser fel ut. Ska det inta var ett komma tecek n mellan fälten du sorterar på? Tusen tack igen killar!Sortering av recordset
Ovanstående försöker jag sortera först via datum sedan lokaler och sedan klockslag men det blir bara baklänges.
Hur skall jag göra för att få det på andra hållet.
har försökt och försökt men vad är det som är fel?
Tacksam för all hjälp.Sv: Sortering av recordset
<code>Set rst = CreateRecordset("SELECT * FROM TimeValues WHERE TV_Date BETWEEN '" & DTPicker1.Value & "' AND '" & DTPicker2.Value & "'" & " AND TV_Event='" & Combo3.Text & "'" & " ORDER BY TV_Date AND TV_Location AND TV_Time ASC", dbOpenAsquery)</code>
<code>Set rst = CreateRecordset("SELECT * FROM TimeValues WHERE TV_Date BETWEEN '" & DTPicker1.Value & "' AND '" & DTPicker2.Value & "'" & " AND TV_Event='" & Combo3.Text & "'" & " ORDER BY TV_Date AND TV_Location AND TV_Time DESC", dbOpenAsquery)</code>Sv: Sortering av recordset
<code>
Set rst = CreateRecordset("SELECT *" & vbCrLf & _
"FROM TimeValues" & vbCrLf & _
"WHERE TV_Date BETWEEN '" & DTPicker1.Value & "' AND '" & DTPicker2.Value & "' AND TV_Event='" & Combo3.Text & "'" & vbCrLf & _
"ORDER BY TV_Date, TV_Location, TV_Time", dbOpenAsquery)
</code>Sv: Sortering av recordset
Att det var så busenkelt. Igen!
Är väl redan för mossig!!! *ler*
BTW 31 år.