Hejsan. Kan du inte lägga informationen i en databas? för att öppna en session igen får du använda unset och sedan skriva in det nya värdet.. Nä, jag förstår inte riktigt.. hmm.. Tror inte att du kommer att få det att fungera med sessioner som delas mellan skripten, eftersom sessionsfilen bara läses i början av skriptet och skrivs i slutet.Sessioner: Starta session före oändlig loop.
Har två script, varav en är en med en oändlig loop som aldrig avslutas.
Jag vill kunna skicka information till den oändliga loopen från det andra scriptet och tänkte då lösa det genom sessioner där jag då sätter en sessionsvariabel från det andra skriptet som då pollas från den oändliga loopen.
Det finns bara ett problem. Om jag startar en session före en oändlig loop så väntar/låser php sessionen så jag inte kan skapa en med samma namn till i ett annat script tills scriptet har körts klart, vilket det då aldrig gör.
Hur ska jag då gå tillväga?
//JohanSv: Sessioner: Starta session före oändlig loop.
Sv: Sessioner: Starta session före oändlig loop.
unset($_SESSION["blabla"]);
fråga mer om du inte förstår!Sv: Sessioner: Starta session före oändlig loop.
Ha en sida: display.php
<code>
session_start();
while (1){
if ($_SESSION['data']!=""){
echo $_SESSION['data'];
flush();
$_SESSION['data']="";
}//if data har data
}//while loop
</code>
en annan sida: post.php
<code>
session_start();
if ($newPostFromForm){
$_SESSION['data']=$data;
}
blabla.. formulär..
</code>
Båda sidorna laddas med en framset men post.php laddas ej, för PHP väntar på att display.php ska slutföras innan den vill ladda post.php.
Anledningen är att PHP låser sessionen så man inte kan skapa en ny med samma namn innan skriptet som skapade en sist har laddat klart.
Hur ska jag göra?
//JohanSv: Sessioner: Starta session före oändlig loop.
skriv ut koden lite bättre så kan jag hjälpa dej. så som koden är nu förstår jag inte vad du menar. känns lite otydlig. skriv hela koden så ändar jag på den så den fungerar.Sv: Sessioner: Starta session före oändlig loop.
F ö rekommenderar jag varmt PHPportalen www.phpportalen.net för PHP-relaterade problem.